El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies col·labora amb l’Adquisició d’equipament pel CET
El Centre Especial de Femarec ha incorporat dos vehicles ECO a la seva flota del Departament de Gestió de Residus i diferents elements d’equipament i maquinària pel Centre Especial de Treball gràcies a l’aportació rebuda pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies en el marc de la Convocatòria de Subvencions a entitats de serveis socials per a inversions d’adequació a la normativa vigent de concert, a càrrec d’herències intestades 2019.
L’equipament i maquinària adquirida per al Centre Especial de Treball ha estat una rentadora industrial, un carretó retràctil, una hidronetejadora, un aspirador industrial i cadires altes pel taller.
Consolidant l’Espai Femarec
Femarec va consolidar l’any 2019 la unificació de les tres antigues seus en un únic espai. Aquest fet ha permès incrementar la superfície útil de l’entitat fins als 15.000m2 i, per tant, això ha permès ampliar les nostres seccions productives i de formació.
El trasllat, però, no va ser fàcil i va sorgir de convertir la necessitat en una oportunitat de futur. Com a conseqüència del canvi d’usos generat pel 22@, ens feien fora del Centre Especial de Treball (CET). Aquesta situació amenaçar de deixar sense ubicació el CET, la seva activitat productiva i el lloc de feina de gairebé 150 persones amb discapacitat intel·lectual i/o Trastorn Mental Sever, així com les activitats de formació que també es duien a terme en les instal·lacions del carrer Maresme.
Davant aquesta greu crisi per l’entitat i després d’una recerca intensiva de nous locals i quan ja estàvem al límit d’haver de marxar, Femarec va trobar la solució: vam trobar un local, al barri de Bon Pastor, que complia els requisits imprescindibles. Les dimensions de la nova nau són molt superiors al que cercàvem inicialment i aquest fet va permetre poder prescindir del lloguer de la resta de locals i fer possible un somni històric de Femarec: estar tots junts.
Una inversió possible gràcies al Departament de Treball, Afers Socials i Famílies
Un cop instal·lats al nou local, i havent realitzat totes les accions prioritàries en matèria d’adequació a la normativa vigent, com ara en matèria d’accessibilitat o de protecció d’incendis, ha estat necessari també abordar d’altres accions per al dia a dia del funcionament del CET.
Amb les noves instal·lacions, les necessitats de les persones que hi treballen han incrementat en proporció a les dimensions de l’espai i dels serveis que hi oferim. Així, per exemple, el carretó elevador permet mobilitzar càrregues per un espai que és molt més gran que l’anterior, on tot estava tot a l’abast, i les cadires altes de taller faciliten la feina diària de les persones que treballen a la secció de Manipulats, un col·lectiu cada cop més envellit. Abans, hi havia feines que podien dur desenvolupar de peu però les dificultats afegides d’aquesta problemàtica fan cada cop més necessaris els tamborets per a recolzar el pes i per a que puguin dur a terme la seva feina en millors condicions.
A més, la sostenibilitat és una de les premisses de Femarec i és en aquest context que sorgeix la necessitat d’adquirir dos nous vehicles ECO, per tal de renovar la flota de vehicles.
Amb aquest projecte ha estat possible donar resposta a la necessitat d’adquisició d’equipament i maquinària que permeti seguir duent a terme la nostra activitat d’acord amb la normativa vigent, garantint la seguretat de les persones usuàries i treballadores del CET i treballant per la millora de l’atenció de la persona i del seu benestar.