Un projecte al servei de les persones i del medi ambient

Actualitat

L’aprenentatge significatiu

L’aprenentatge significatiu

Des de bon principi, el Departament de Formació de Femarec va adoptar una estratègia de treball basada en metodologies actives també anomenades d’aprenentatge significatiu.

Aquest mètode pedagògic es resumeix en el concepte ‘aprendre fent’, que és aquell en que els/les participants no només aprenen uns temari sinó que actuen, reflexionen, aprenen i emprenen accions noves basades en la pròpia experiència. Aquest model s’ha demostrat molt més efectiu en el fixament dels coneixements adquirits perquè proporciona l’experiència del món real que necessiten els/les alumnes per situar les seves noves habilitats en context i desenvolupar noves idees sobre com implementar les seves habilitats.

Perquè entenem que per tenir més garanties d’èxit en el procés d’accés al mercat de treball, tan sigui per trobar una feina com per millorar la situació professional, no tan sols cal aprendre els coneixements i tècniques concretes d’una especialitat professional, sinó que és necessari ser capaç de  executar-los de manera correcte i competitiva.

És per això que avui dia tenim la sort de poder dedicar un espai de més de 1300m2 que anomenem col·loquialment “la Catedral” a aquesta fi. En ell recreem diversos entorns el màxim de similars possible als de l’empresa real. En els diferents tallers que el conformen es simulen espais comercials, de neteja industrial i de vehicles, tallers elèctrics, circuits de conducció de carretons i elevadors, etc.

30 anys creant oportunitats paer a moltes persones en situació de vulnerabilitat

Mercès a això, en aquests trenta anys de trajectòria hem pogut inserir al mercat de treball a més de 15.000 persones la majoria d’elles en situació de vulnerabilitat i seguim acollint, any rere any, centenars de persones a les quals els obrim les portes envers un futur professional ple d’oportunitats.  

Write a Comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

CA ES
Accessibilitat