Carta de Serveis
Persones al servei de les persones
Ens caracteritza la nostra exigència en l’obtenció de resultats socials i productius que es puguin utilitzar com a eines de referència a traves de la recerca i la innovació constant d’estratègies i metodologies basades amb l’aprenentatge significatiu, el treball en xarxa, la teoria ecològica dels sistemes, el model competencial i la perspectiva de gènere, entre d’altres.
Femarec compta per fer-ho possible amb un equip de professionals especialista en diversos àmbits: psicologia, pedagogia, educació social, treball social, integració social, dret, prevenció de riscos laborals, ciències polítiques, medi ambient, comunicació, publicitat i relacions públiques, administració, informàtica i direcció de producció.
Visió
Volem ser un projecte de referència en la cerca eficient de resultats socials i econòmics, mitjançant l’atenció global de la persona i fomentant la corresponsabilitat dels sectors públic i privat, esdevenint-ne el nexe.
Missió
Potenciem i desenvolupem les aptituds individuals i grupals des de dos pilars bàsics: la formació i el desenvolupament personal, i el treball constant per la integració social, laboral i cultural de les persones en risc d’exclusió social.
Valors
Solidaritat, integració, professionalitat, eficàcia, compromís, il·lusió, superació, perseverança i innovació.
Política de Qualitat
FEMAREC aposta per la qualitat com a valor que cal incorporar a tots els seus serveis i productes i, per aquest motiu, el Consell de Direcció de l’entitat es compromet de forma activa en la implantació i manteniment d’un Sistema de Gestió de la Qualitat i Medi Ambient d’acord amb les normes de referència UNE-EN ISO 9001 i UNE-EN ISO 14001, entenent que la qualitat i la cura de l’ambient orientats cap a la satisfacció de les expectatives de totes les parts interessades són elements fonamentals que asseguren la millora continuada. D’igual manera, es compromet amb el manteniment de la norma UNE-EN 15713 de Destrucció de material confidencial.
Amb aquesta finalitat, el Consell de Direcció assigna tots els recursos necessaris per dur a terme una bona gestió, tenint present l’anàlisi dels resultats dels processos com una mesura per assegurar la millora continuada. i la sostenibilitat ambiental de les seves actuacions.
Els serveis de Femarec
gaudeixen de les Certificacions de Qualitat:
Aquest compromís es concreta en la realització d’activitats que fomenten:
- La millora en tots els serveis i productes que realitza l’entitat, prenent com a referent l’experiència adquirida durant els anys anteriors i innovant. Aquesta millora ha de repercutir en totes les parts interessades implicades.
- La participació activa i la implicació de totes les persones que formen part de l’entitat i d’aquelles que actuen en el seu nom com proveïdors externs en l’acompliment dels requisits de les parts interessades.
- La incorporació de paràmetres de qualitat en tots els aspectes organitzacionals, de comunicació i coordinació interna i externa que tenen repercussions directes en els serveis i productes oferts.
- La implementació de la formació continuada del nostre equip com aspecte bàsic per millorar la seva competència i per mantenir un alt nivell de qualitat dels serveis i productes oferts.
- La incorporació dels paràmetres de qualitat en tots aquells nous serveis i productes que es posin en marxa.
- Dotar del valor afegit que suposa la certificació de Qualitat i Medi Ambient tots els serveis i productes davant les parts interessades.
Prevenció de Riscos Laborals
FEMAREC també incorpora en tots els seus serveis i productes un Sistema de Gestió de Prevenció de Riscos Laborals i un Sistema de Protecció de Dades de Caràcter Personal, complint amb la legislació vigent i les pròpies normes internes. Les directrius fonamentals de la Política de Prevenció de Riscos Laborals de l’entitat aniran encaminades a la promoció d’un bon clima organitzatiu i a la millora de les condicions de treball, amb la finalitat d’assegurar un alt nivell de protecció de la salut dels seus recursos humans. Actualment a més, hi ha vigent el Pla de contingències COVID-19.
Femarec treballa per a la consecució d’un entorn laboral productiu, segur i respectuós per a totes les persones que hi intervenen. És per això que existeix un Protocol davant casos d’assetjament moral, sexual i/o per raó de sexe per protegir a totes les persones que fem Femarec davant situacions d’aquesta tipologia.
De la mateixa manera existeix el Pla d’igualtat, que contempla una sèrie d’indicadors quantitatius i objectius que permeten avaluar de forma senzilla l’evolució en termes d’igualtat, i que alhora serveixen per eliminar estereotips i prejudicis per raons de gènere.
Serveis
A continuació es detallen els serveis que s’ofereixen a l’entitat. Clicant sobre cada servei es mostra informació ampliada:
Drets i deures de les persones ateses
Drets
- Dret a rebre d’un pla individual
- Dret a rebre serveis i atenció de qualitat
- Dret a expressar i valorar els serveis rebuts.
- Dret a renunciar als serveis rebuts, sempre i quant la persona tingui capacitat d’obrar plena.
- Dreta a ser tractat amb respecte i tolerància.
- Dret a participar de l’entitat en els espais de comunicació i participació.
- Dret a rebre informació sobre el servei i les intervencions rebudes.
- Dret a l’accessibilitat universal d’entorns, informació i recursos.
- Dret a que les informacions i dades facilitades es tractin de manera confidencial.
Deures
- Deure de facilitar informació i dades veraces en relació a àmbit personal i familiar.
- Deure de complir els acords pactats en els plans d’actuació.
- Deure de comunicar els canvis que es puguin produir en relació a la situació personal o familiar.
- Deure de tractar el personal amb respecte i atendre les indicacions rebudes.
- Deure d’utilitzar amb responsabilitat les instal·lacions i recursos materials.
- Deure a complir la normativa del servei.
Presentació de queixes i suggeriments
Qualsevol persona que formi part de l’entitat (usuari, participant, familiar o professional), aixñi com les persones alienes al mateix (proveïdors, clients i visitants) poden formular una queixa o suggeriment.
La queixa o suggeriment es presentarà per escrit, exposant clarament el motiu de la queixa o suggeriment i les dades de contacte de la persona que l’expressa.
L’escrit es pot presentar en format físic a la Bústia de queixes i suggeriments que hi ha un espai contigu a la recepció de l’entitat. O en format digital, adreçant un correu electrònic a femarec@femarec.cat
La bústia i el mail es revisen de manera diària i es deriven al consell de direcció o al responsable que aquest consideri pertinent. El període temporal per a la gestió de la resposta i resolució de la queixa o suggeriment es fixa en 30 dies.
Dades de contacte
Femarec S.C.C.L.
Torrent de l’Estadella, 46 – 08030 Barcelona
Telèfons: 93 415 94 17 – 93 284 64 69
Fax 93 280 00 06
e-mail femarec@femarec.cat