Un projecte al servei de les persones i del medi ambient

Blog

Confinament saludable: hàbits d’alimentació i activitat física

Confinament saludable: hàbits d’alimentació i activitat física

Fa uns dies us exposàvem alguns consells per a un confinament saludable, centrats especialment en l’aspecte psicològic. Avui us proposem algunes pautes a seguir per tal de mantenir una dieta equilibrada, uns bons hàbits alimentaris i la importància de l’activitat física.

Hàbits saludables

És important evitar el sedentarisme, que és l’estil de vida caracteritzat per la manca d’activitat física. Les persones sedentàries es mouen poc i poden patir sobrepès.

Per evitar el sedentarisme és molt important fer exercici. Amb l’activitat física enforteixes els músculs, perds pes i prevens malalties del cor i dels ossos. A més, l’exercici et farà sentir millor i et permetrà dormir bé.

Dieta equilibrada

  • Una bona alimentació és molt important per la salut. Una dieta serà equilibrada quan cobreixi les necessitats de l’organisme, sigui completa i variada i adequada a les necessitats i característiques de cada persona.
  • Per mantenir una bona alimentació és important fer els àpats cada dia a la mateixa hora, mastegar bé els aliments i menjar sense pressa. Evita picar entre àpats i si tens gana, pots menjar verdura fresca o iogurt desnatat, per exemple.
  • A l’hora de cuinar, la millor opció és el vapor i els aliments bullits, a la planxa, al forn o al microones. A l’hora de comprar, tria aliments frescos i de temporada.
  • Beure 1,5 litres d’aigua al dia és molt important, així com evitar l’alcohol, els refrescos i els sucs envasats.

Guia sobre hàbits saludables en Lectura Fàcil per a un confinament saludable

En aquest sentit, per tal de fomentar un confinament saludable, Dincat ha publicat una Guia per a orientar les persones amb discapacitat intel·lectual i les seves famílies a l’hora d’introduir l’activitat física i una dieta equilibrada en format Lectura Fàcil. En ella hi podràs trobar totes aquestes explicacions ampliades i detallades, a més d’exemples gràfics que et permetran posar en pràctica tots els coneixements.

Write a Comment

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

CA ES
Accessibilitat